Tuhotyöt 1 ja 2 täällä.

Lumeshan on siis pääasiassa ollut yksinolot aitauksessaan, mutta pienestä asti 5-20 minuutin yksinoloja on ollut myös vapaana koko asunnossa eikä mitään ole koskaan sattunut. Viime viikolla jätin Lumeksen vapaaksi noin puolituntisen kauppareissun ajaksi ja ihan kiltti ei ollutkaan enää ollut, tosin olin jättänyt häkin (jossa luut ja sinne Lumes yleensä yksinoloissa menee, vaikka muukin osa aitausta on käytössä) oven kiinni, että en tiedä paljonko sillä oli vaikutusta.

Alustuksena kerrottakoon, että meillä on todella, siis todellatodella paljon tavaroita yms. levällään ja esillä. Löytyy kirjoja, lehtiä, vaatteita, koristeita, kaukosäätimiä, levyjä, kynttilöitä ja siis ihan kaikkea mahdollista. Lisäksi on tuo "eläinhuone", jossa kani ja hiiret asuu ja sieltäkin löytyy kaikenlaista hyvin mielenkiintoista. Tuonne huoneeseen tosin on kanin häkin vieressä portti, että kani pysyy tällä muulla puolella asuntoa, mutta portti on vain 30cm korkea eikä missään kiinni, joten on vain psykologinen este.

Mitäs se Lumes sitten oli tehnyt?

Moi! Kato mitä mä oon löytänyt! Tää mun patukka, jota oon jo pitkään kaivannut, olikin olohuoneen korituolilla ja mulla oli tosi mukavaa sitä retuutellessa sillä välin, kun sä olit kaupassa.

Sähän muistat, että patukka oli jo valmiiksi rikki, etkä oo vaan jaksanut sitä korjata, niin mä vähän autoin ja tyhjensin sen täytteistä, niin sitä on helpompi ommella.

Tää seepra oli sillä samalla tuolilla patukan kanssa ja tiedän joo, että sitä ei olisi saanut ottaa, mutta mun teki niiiin hirveesti mieli koittaa, oisko sekin kiva lelu ja kato, ei se ollut, niin sehän on ihan ehjä vieläkin. Eiks ooki? Ai ei oo vai. No melkein ainakin, anteeks.